تفاوت بین موتور و پمپ چیست؟

موتورها و پمپ‌ها در لثبریج منبع با ارزشی از قدرت و کار برای بسیاری از مشاغل هستند. اگرچه هر دو به طور گسترده برای اهداف مختلف در زمینه مهندسی استفاده می شوند، اما عملکردهای بسیار متمایزی دارند. در خدمات DTR، پمپ‌ها و موتورهای الکتریکی را در لثبریج ارائه می‌کنیم که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به خوبی و کارآمد کار کنند. در اینجا یک مرور سریع از تفاوت های بین این دو ارائه شده است.

 

موتور چیست؟

 

تعریف اصلی موتور این است که وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند که می تواند برای حرکت استفاده شود. برق ورودی است، در حالی که انرژی مکانیکی خروجی است.

موتورهای الکتریکی در Lethbridge را می توان در بسیاری از محصولاتی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنید، یافت. آنها در رایانه، ماشین ظرفشویی، مایکروویو، تیغ های برقی، آسیاب قهوه، سشوار و تقریباً هر محصول یا وسیله ای که با برق کار می کند و نوعی حرکت ایجاد می کند استفاده می شود. موتورها آنقدر در همه جا حضور دارند که تقریباً نیمی از مصرف انرژی در جهان را تشکیل می دهند.

دو نوع اصلی از موتورهای الکتریکی مورد استفاده در Lethbridge وجود دارد که احتمالاً با آنها روبرو خواهید شد: موتورهای AC و موتورهای DC. موتورهای AC با جریان متناوب کار می کنند در حالی که موتورهای DC با جریان مستقیم کار می کنند. موتورهای AC عموماً برای کاربردهایی استفاده می شوند که نیاز به عملکرد برق دارند. از طرف دیگر، موتورهای DC بیشتر برای کاربردهایی استفاده می شوند که نیاز به کنترل دور موتور متغیر دارند.

 

پمپ چیست؟

 

در حالی که یک موتور به خودی خود مکانیزم محرکی است که می تواند برای تامین انرژی دستگاه دیگری مورد استفاده قرار گیرد، پمپ یک دستگاه مکانیکی است که برای عملکرد به مکانیزم محرکی نیاز دارد. موتورها از انرژی الکتریکی برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می کنند، در حالی که پمپ ها در لثبریج از انرژی مکانیکی برای انجام کار استفاده می کنند.

وظیفه اصلی پمپ انتقال یک سیال یا گاز از یک مکان به مکان دیگر است. پمپ ها از مکش برای ایجاد فشار استفاده می کنند و ماده را در داخل شیلنگ یا خط لوله مجبور می کنند تا از موقعیتی با ارتفاع پایین به موقعیتی با ارتفاع بالاتر برود. همچنین می توان از آنها برای استخراج نفت از مخازن یا برداشت آب از چاه ها استفاده کرد. از آنجایی که پمپ ها طیف گسترده ای از کاربردهای ممکن را دارند، پمپ ها در اندازه ها و شکل های مختلفی تولید می شوند.

مکش و فشار داخل پمپ توسط حرکت چرخشی شفت ایجاد می شود که برای حرکت به نوعی انرژی ورودی نیاز دارد. پمپ ها را می توان از طریق تعدادی از وسایل مکانیکی از جمله عملکرد دستی کار کرد. پمپ های امروزی معمولاً از انرژی مکانیکی ایجاد شده توسط موتورها و موتورها استفاده می کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *